وبلاگ

تاریخچه برند گوچی در 100 سال

برند-گوچی-مدا-آکادمی
کسب و کار

تاریخچه برند گوچی در 100 سال

 

برند گوچی

برند گوچی یک خانه مد لوکس ایتالیایی واقع در فلورانس ایتالیا و زیرمجموعه گروه لوکس فرانسوی کرینگ است. تولیدات آن شامل کیف‌های دستی، لباس‌های آماده، کفش، لوازم جانبی و دکوراسیون منزل است.
گوچی مجوز و نام تجاری خود را به شرکت “Coty, Inc” برای عطر و لوازم آرایشی تحت عنوان Gucci Beauty عرضه کرده است.

برند-گوچی-عطر-مدا-آکادمی

 

تاریخچه برند گوچی

صد سال پیش، در شهر دیدنی توسکانی فلورانس، صنعتگر ایتالیایی گوچیو گوچی شروع به ساختن یک تجارت چرمی کرد. او به همراه پسرانش این شرکت را تأسیس کرد و شهرت خوبی به دست آورد. دیری نگذشت که آنها شروع به تنوع بخشیدن به محصولات چرمی خود کردند تا شامل قطعات مد شود، بدین تریتب خانه مد گوچی متولد شد.
برند گوچی در سال 1921 به صورت رسمی توسط گوچیو گوچی در فلورانس تاسیس شد که چمدان‌های چرمی به فروش می‌رساند. در سال 1935 تهاجم موسولینی به اتیوپی باعث شد تا جامعه ملل، تحریم تجاری ایتالیا را اعمال کند.
چرم کمیاب شد و گوچی را وادار کرد تا پارچه‌های دیگری مانند رافیا، حصیری، چوب، کتان و جوت را در ترکیب محصولات استفاده کند. در همین سال موتیف یا همان امضای گوچی نیز ایجاد شد و در سال 1937، گوچی کیف‌های دستی خود را عرضه کرد.
همسر و فرزندان گوچیو همگی در مغازه او کار می‌کردند. آلدو، پسر گوچیو، از زمانی که در سال 1925 شروع به کار در آنجا کرد، به طور فزاینده‌ای درگیر شرکت خانوادگی شد. او با افتتاح یک فروشگاه جدید در رم در سال 1938، پدرش را متقاعد کرد جهت رشد لوازم جانبی همچون دستکش، کمربند، کیف پول و جاکلیدی را روانه بازار کند.

 

برند-گوچی-Gucci-مدا-آکادمی

 

گوچی تحت هدایت و راهنمایی آلدو گوچی ، به یک برند شناخته شده در سراسر جهان تبدیل شد. در طول جنگ جهانی دوم، صنعتگران گوچی بر روی ساخت چکمه برای پیاده نظام ایتالیایی کار می‌کردند و همچنین به دلیل کمبود مواد اولیه برای تولید کیف‌های دستی، از
پارچه پنبه‌ای به جای چرم استفاده‌کردند. پس از جنگ، گوچیو گوچی سهام شرکت را بین سه پسرش (آلدو، واسکو و رودولفو) تقسیم کرد.
گوچیو گوچی در 2 ژانویه 1953 در میلان درگذشت. در نوامبر 1953، برندگوچی اولین فروشگاه خود را در ایالات متحده افتتاح کرد. دومین فروشگاه در نیویورک در هتل سنت رجیس در سال 1960 افتتاح شد و فروشگاه سوم در سال 1973 که باعث شد مردم محلی، این منطقه را “گوچی سیتی” بنامند.
در سال 1961، گوچی فروشگاه‌هایی را در لندن و پالم بیچ افتتاح کرد. در مارس 1963، گوچی اولین فروشگاه فرانسوی خود را در نزدیکی میدان وندوم در پاریس افتتاح کرد و نشان دوگانه G برای سگک کمربند و سایر تزئینات جانبی در سال 1964 نمایش داده شد.
برند-گوچی-تاریخچه-مدا-آکادمی
روسری فلورا در سال 1966 توسط رودولفو گوچی و ویتوریو آکورنرو برای گریس کلی، شاهزاده موناکو، که یکی از مصرف کنندگان برجسته محصولات گوچی شد، طراحی گردید. پیشرفت گوچی در ایالات متحده منجر به توسعه جهانی آن در آسیا (بازگشایی فروشگاه توکیو در 1972 و هنگ کنگ در سال 1974) و خاورمیانه شد. تا سال 1969، گوچی ده مغازه را در ایالات متحده مدیریت می‌کرد.

 

جان اف کندی رئیس جمهور ایالات متحده، آلدو گوچی را “اولین سفیر ایتالیا
در ایالات متحده” نامید.

 

گوچی یک مجموعه چمدان رولزرویس در سال 1970 راه اندازی کرد و با شرکت موتورز آمریکا برای ایجاد نسخه‌ جدید گوچی از AMC Hornet که در سال‌های مدل 1971، 1972 و 1973 به بازار عرضه شد، شریک شد.
خط تولید عطرهای گوچی و اولین ساعت او (مدل 2000) در سال 1972 راه اندازی شد. در سال 1969، جورجیو، پسر آلدو، با راه‌اندازی بوتیک گوچی به تنهایی جرقه‌ی نزاع خانوادگی را برانگیخت.

 

برند-گوچی-ساعت-مدا-آکادمی

 

به دنبال اختلافات خانوادگی در طول دهه 1980، خانواده گوچی تا سال 1993 به طور کامل از سرمایه شرکت کنار گذاشته شدند.
داون ملو در نوامبر 1989 به عنوان معاون اجرایی و طراح ارشد گوچی استخدام شد. او تعداد فروشگاه‌ها را از بیش از 1000 به 180 کاهش داد تا برند را بازسازی کند.
او همچنین تعداد اقلام فروخته شده توسط گوچی را از 22000 به 7000 کاهش داد. کیف بامبو و لوفر گوچی را احیا کرد و دفتر مرکزی گوچی را از میلان به فلورانس بازگرداند، جایی که تاریخ گوچی عمیقاً ریشه داشت.
در سال 1994، تام فورد به عنوان مدیر خلاق Gucci انتخاب شد مجموعه 1995 تام فورد، که شامل لباس‌های سفید حسی با برش‌های تحریک‌آمیز بود، فوراً به یک موفقیت تبدیل شد.
گوچی در سال 1999 توسط دومین شرکت بزرگ لوکس در سطح جهان، کرینگ خریداری شد و از جایگاهی در میان پرطرفدارترین برندهای لوکس در جهان برخوردار شد.
در سال 2000 گوچی 51 درصد سهام خانه لباس الکساندر مک کوئین را خریداری کرد و در آن زمان خود مک کوئین طراح خلاق بود.
گروه گوچی در سال 2004سه طراح را برای ادامه موفقیت شرکت استخدام کرد: جان ری، الساندرا فاچینتی و فریدا جیانینی ، که همگی تحت هدایت خلاقانه تام فورد کار کرده بودند.

 

برند-گوچی-فاجینتی-مدا-آکادمی

 

فاچینتی مدیر خلاق لباس زنانه بود و قبل از ترک شرکت برای دو فصل طراحی کرد. وی به مدت سه سال به عنوان مدیر خلاق لباس مردانه خدمت کرد.
فریدا جیانینی در ابتدا به عنوان طراح کیف دستی و طراح لوازم جانبی فعالیت داشت و در سال 2006به عنوان مدیر خلاق پوشاک زنانه منصوب شد. پاتریزیو دی مارکو، مدیر عامل سابق Bottega Veneta، در سال 2008 به عنوان مدیر عامل Gucci انتخاب شد.
فریدا جیانینی که هم به خاطر بازدید دائم از آرشیوهای تام فورد تحسین و هم مورد انتقاد قرار گرفته بود، در نهایت وسایل انفجاری «پورنو شیک» فورد را در طول سال‌ها “از سکسی تا حسی” کاهش داد و شروع به آزمایش سبک‌های بوهمی با الهام از قرن نوزدهم کرد.
او همچنین کیف‌های دستی نیو بامبو و نیو جکی را توسعه داد. در سال 2010، گوچی شراکتی را با خانه حراج کریستیز به منظور توسعه آرشیوهای برند و ارائه خدمات راه‌اندازی کرد.

 

پیج_اینستاگرام_مداآکادمی

 

در سال 2011، این شرکت موزه گوچی را در فلورانس برای جشن 90 سالگی خود افتتاح کرد. بین سال‌های 2010 تا 2020 فروشگاه جدید گوچی افتتاح شد که تعداد کل فروشگاه‌ها را به 500 عدد رساند.
در سال 2019، گوچی 487 فروشگاه را با 17157 کارمند اداره کرد و 9.628 میلیارد یورو فروش داشت.
در دسامبر 2020، پس از توافقی بین شرکت کرینگ و علی بابا، گوچی دو فروشگاه مد و زیبایی را در Tmall (پلتفرم مشاغل محلی چینی و بین المللی) راه اندازی کرد.
همچنین در ماه مه 2021، گوچی مجموعه ای از عینک‌ها را با نام (هالیوود برای همیشه لطفاً) عرضه کرد.

 

برند-گوچی-مدلینگ-مدا-آکادمی

 

گوچی و کووید 19

گوچی از بحران کووید 19 به شدت آسیب دید و فروشش بیش از 22 درصد کاهش یافت. اما فرانسوا هانری پینو و تیم او در کرینگ دانش لازم را داشتند تا گوچی را به طور مداوم برای مشتریان جذاب نگه دارند.

 

نتیجه گیری

گوچی اغلب برای توصیف احساس تجمل یا ارجاع به چیزی به عنوان مجلل بودن استفاده می‌شود. گوچی همیشه می‌دانست که چگونه خود را از همتایان خود متمایز کند و به رشد عظیمی دست یابد.
چه تحت هدایت تام فورد در دهه 1990 چه امروزه، با مدیر عامل شرکت مارکو بیزاری و مدیر خلاق الساندرو میکله که در راس آن است.

 

برند-گوچی-مد-مدا-آکادمی

 

اگر علاقه‌مند به آشنایی سودآورترین مشاغل خانگی
در زمینه مد و پوشاک هستید.
به شما پیشنهاد می‌کنیم که این محتوا را نیز مطالعه کنید.
بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زمینه‌های نمایش داده شده را انتخاب نمایید. بقیه مخفی خواهند شد. برای تنظیم مجدد ترتیب، بکشید و رها کنید.
  • تصویر
  • شناسۀ محصول
  • امتیاز
  • قيمت
  • موجودی
  • دسترسی
  • افزودن به سبد خرید
  • توضیح
  • محتوا
  • وزن
  • اندازه
  • اطلاعات اضافی
برای مخفی‌کردن نوار مقایسه، بیرون را کلیک نمایید
مقایسه