وبلاگ

چگونه کالکشن لباس را می‌سازند؟

کالکشن_سازی_مداآکادمی
کسب و کار

چگونه کالکشن لباس را می‌سازند؟

چگونه کالکشن لباس را می‌سازند؟

یکی از رایج ترین اصطلاحاتی که در صنعت مد صحبت به میان می‌آید، مبحث کالکشن لباس هست. هر فصل کالکشن های جدیدی با موضوعات مختلف برای مخاطبان مختلف منتشر می‌گردد. برخی از کت واک های مد بزرگ عبور می‌کنند، برخی دیگر مستقیماً به قفسه های فروشگاه می‌روند.

 

اما به هر حال یک کالشکن مد چیست؟
پاسخ به این سوال پیچیده است و عوامل مختلفی شامل آن است از جمله: خلاقیت، بازاریابی، رویدادها و ترند جهانی و بسیاری عوامل دیگر. برای منسجم بودن یک کالکشن، روش‌های مختلفی استفاده می‌گردد که به طراحان کمک می‌کند تا آثار خود را سازماندهی کنند.
آیا می‌خواهید تمام فرایندهای درگیر در یک مجموعه مد و نحوه بهینه سازی آنها برای تولید مجموعه های کامل تر در زمان کمتر را بدانید؟؟؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

کالگشن_فصلی_مداآکادمی

 

کالکشن مد چیست و چگونه کار می‌کند؟

مجموعه ای از لباس‌ها و یا لوازم جانبی است که رابطه‌ای با یکدیگر دارند. این رابطه معمولاً بر روی موضوع انتخابی متمرکز است که به نوبه خود با سبک مصرف کننده و تصویر یک برند خاص مرتبط است

 

عملکرد یک مجموعه و اصول آن، از نظر تئوری، بسیار ساده است: ترکیب بندی، تکنیک ها، پارچه ها، رنگ ها، برش ها و سایر عناصر اساسی قطعات.
بیشتر مجموعه‌ها، از پیچیده‌ترین برندها گرفته تا برندهای اولیه، معمولاً از دو نوع محصول تشکیل شده‌اند: محصولات اصلی که برای مدت طولانی‌تری در فروش باقی می‌مانند و مدها، که دوره فروش کوتاهتر و اغلب محدودتری دارند.

مفهوم مجموعه چگونه شکل گرفت؟

چارلز فردریک ورث، در حدود سال 1850، اولین کوتوری بود که به یک “خالق” تبدیل شد، یعنی چیزی شبیه به حرفه طراحی امروز. او به جای اینکه سفارشی خیاطی کند، خودش شروع به دوخت لباس ها کرد و به مشتریانش عرضه کرد.
او برای ارائه این لباس ها زنانی با تیپ بدنی مشابه مشتریانش را استخدام کرد و بدین ترتیب حرفه مدلینگ را افتتاح کرد. با وجود تمام این جزئیات، باز هم وحدت بصری بین قطعات وجود نداشت.
اما این پل پوآره در آغاز قرن بیستم بود که با استفاده از یک موضوع، الهام شرقی شروع به خلق کرد. هنوز هم به خودی خود مجموعه ای را تشکیل نمی‌داد، اما شروع به استفاده از موضوعات مفهومی کرد.
السا سیاپارلی، در سال 1930، اولین کسی بود که مجموعه هایی با موضوعات خاص را توسعه داد. این مضامین در چندین کالگشن، از طریق چاپ، گلدوزی، و برش اجرا کردند.

 

کالکشن_جدید_مدااکادمی

انواع کالکشن مد

1- کالکشن های مفهومی
مجموعه های مفهومی برای برجسته کردن موضوعاتی خاص همچون موضوعات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی کار شدهاست. کشف یک مفهوم، ایده ها و سایر الهامات از طراح در زمان ایده پردازی کار در نظر می گیرد. به دلیل این ماهیت، هیچ کس لزوماً لباس های نمایش داده شده در کت واک ها را نمی‌پوشد.
هدف این است که از این لباس ها، اجزا و اکسسوری ها دیگری خلق شوند که روح مجموعه را تسخیر کنند، در حالی که نیاز روز بازار را نیز تامین کند و به آن پاسخ دهد.
2- کالکشن های تجاری
کالکشن های تجاری آنهایی هستند که از قبل با هدف فروش ایجاد شده اند. یعنی روی مرحله مفهومی که تعمیق موضوع انتخابی است تمرکز نمی‌کنند.
آنها فقط از مطالعات روند مد استفاده می‌کنند تا مجموعه هایی از لباس ها و لوازم جانبی را عرضه کنند که روی یک موضوع خاص کار می‌کنند و به سرعت به دست مصرف کننده می‌رسند.

 

کالکشن مد و داستان سرایی
یکی از اصلی‌ترین ابزارهای روش‌شناختی که در خلق مجموعه‌ها به کار می‌رود، قصه‌گویی، یعنی «داستان‌سرایی» است.
این ایده به خودی خود چیز جدیدی نیست، داستان سرایی از قدیم الایام در بین مردم و انسان ها رواج داشته است. طراح از این کار استفاده می کند تا بتواند بهتر مفهوم موضوع را برای مخاطب روشن کند.
چگونه یک کالکشن مد ایجاد کنیم؟
از لحظه ای که ایده ایجاد یک مجموعه متولد می‌گردد تا آخرین لحظه، در فشن شو، مراحل مختلفی برای ساخت یک مجموعه مد وجود دارد. از طریق آنها می‌توان فرآیندها را به طور موثر سازماندهی و عملیاتی کرد تا خطاها، کار مجدد و تاخیرهای زمان بندی را حذف کرد.

 

پیج_اینستاگرام_مداآکادمی

نوع مجموعه خود را انتخاب کنید
همانطور که مشاهده شد، حداقل دو نوع مجموعه وجود دارد، بنابراین اولین قدم در ایجاد مجموعه شما این است که تعریف کنید مفهومی یا تجاری خواهد بود. این انتخاب به چند عامل بستگی دارد، به خصوص بازاریابی برند شما و اهداف.

 

تحلیل بازار انجام دهید
محصولات صنعت مد نیز کالاهای مصرفی هستند، یعنی نیازهای یک جامعه مصرف کننده را برآورده می‌کنند که با آمدن، رفتن یا نجات  ترند دائماً در حال تغییر است. به همین دلیل، تحلیل بازار یکی از اقدامات کلیدی برای موفقیت هر مجموعه است.
بازار و ترندها را تجزیه و تحلیل کنید، به خصوص اروپا که معمولا مد را در آنجا دیکته می‌کند. از آنجا، شما حتی ایده ای از نوع مجموعه مناسب برای لحظه، تعداد قطعات و سایر جزئیات ضروری خواهید داشت.

کالکشن_مجلسی_مداآکادمی

مخاطب هدف را تعیین کنید
هر مجموعه مد یک مخاطب هدف دارد. اگر تحقیقات بازار به درک ترندها و رفتارهایی که در حال افزایش هستند کمک کند، تعریف یک مخاطب هدف به فیلتر کردن ایده‌های طراح و اصلاح بیشتر قطعات نهایی کمک می‌کند تا بخش انتخابی مورد نظر این مجموعه را برآورده کند.
سعی کنید تا حد امکان اطلاعات بیشتری در مورد مخاطبان هدف جمع آوری کنید:
اطلاعات اجتماعی، اقتصادی،جغرافیایی، سن، جنسیت و  …

 

از کجا می‌توان برای مجموعه خود الهام گرفت

منابع الهام زیادی برای یک مجموعه وجود دارد!
از منابع فنی گرفته تا خلاقانه، می‌توانید ایده‌هایی برای کاوش در مجموعه‌های خود در مکان‌هایی مانند:
1- رویدادهای مهم مد فصل
2- عناصر طبیعی، قومی یا تاریخی
3- مجلات مد
4- تجربیات طراح و دانش جهان
در بیشتر مواقع، موضوع انتخابی تلفیقی از عناصر این منابع مختلف است، بنابراین نکته این است که منابعی را جمع آوری کنید که از نظر زیبایی شناختی دلپذیر هستند، اما با نیازها و انتظارات مخاطبان هدف شما مطابقت دارند.

طراحی_کالکشن

چگونه یک مجموعه مد را نام گذاری کنیم؟

شاید جزییات خیلی جزئی به نظر برسد، اما نام مجموعه یکی از مهمترین عناصر آن است. از طریق آن است که مصرف کنندگان با مفهوم مجموعه آشنا می‌شوند، که به داستان سرایی که قصد دارید در مجموعه خود به آن بپردازید کمک می‌کند. با این حال، انتخاب نام همیشه کار آسانی نیست. برای کمک به انتخاب، موارد زیر را در نظر بگیرید:
1-  موضوع نمایشنامه ها
2-  داستانی که مجموعه می‌خواهد بگوید
3-  تکنیک های خلاقیت برای جلب توجه
هیچ قانون تعریف شده ای برای نام مجموعه وجود ندارد. در حالت ایده آل، باید به نحوی مفهوم و تاریخچه مجموعه قطعات ارائه شده به عموم را نشان دهد.

 

اگر علاقه‌مند به طراحی لباس حرفه‌ای هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که
این محتوا را نیز مطالعه کنید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین الگوهای آماده

الگوسازی ترم ۲ مقدماتی

799,000 تومان950,000 تومان

الگوی آماده سارافون

329,000 تومان412,000 تومان

الگو شومیز آستین رگلان

469,000 تومان586,000 تومان

الگوی شومیز آستین پفی

489,000 تومان611,000 تومان

الگوی شومیز کلاسیک

485,000 تومان606,000 تومان

الگوی آماده شلوار کلاسیک

559,000 تومان698,000 تومان

الگوی آماده بیس مانتو

335,000 تومان418,000 تومان

الگو مانتو یقه انگلیسی

485,000 تومان606,000 تومان

الگوی آماده شلوار بوت کات

290,000 تومان362,000 تومان

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare