وبلاگ

۸ اصل مهم در هرم فشن

فشن_مداآکادمی
کسب و کار

۸ اصل مهم در هرم فشن

۸ اصل مهم در هرم فشن

 

هرم فشن یک هرم تقسیم بندی بازار است که برندهای مد را بر اساس قیمت، کیفیت و سایر ویژگی ها تفکیک می‌کند. هرچه یک برند در سطح تقسیم بندی بالاتر باشد، دارای اعتبار و کیفیتی بالاتر است.
در هرم ، گران ترین مارک ها را در بالا و مناسب ترین(ارزانترین) مارک ها را از لحاظ قیمتی در پایین خواهید دید. قیمت بالا معمولاً مربوط به پارچه‌های باکیفیت، خدمات مشتری بهتر و لباس‌های سفارشی(کوتور) و عواملی از این دست است.
در زیر همه مواردی  که باید در مورد هرم بدانید، درج شده است.

 

هرم فشن چیست؟

هر کسی که به مد علاقه دارد احتمالاً از قبل یک دید مبهمی در خصوص آن دارد
  • اما این هرم به شما می‌گوید که برندها در چه وضعیتی نسبت به هم قرار دارند. برای شناخت مد مهم است که بدانیم هرم فشن چیست. در این هرم فاکتورهای مختلفی دخیل است که برخی از مهمترین آنها به شرح زیر می‌باشد:
1- کیفیت پارچه ها
در هرم برندهای لوکس از پارچه های با کیفیت بالاتر نسبت به بازار انبوه استفاده می گردد. به همین دلیل، محصولات آنها عمر طولانی تری دارند و برای مدت زمان بیشتری ظاهر بهتری خواهند داشت.

 

2- فرآیند تولید حرفه ای 

برندهای لوکس برای ایجاد قطعات منحصر به فرد به مهارت های حرفه ای متکی هستند. برخی از بخش های لباس نیز دست ساز هستند. همین مورد قیمت آنها را افزایش داده و جایگاهشان را ارتقا می‌دهد.

 

3- خدمات مشتری و تجربه
وقتی از فروشگاه پرادا یا لویی وی
تون بازدید می‌کنید، بهترین خدمات مشتری را که می‌توانید تصور کنید، دریافت خواهید کرد.
در هرم خدمات مشتری خوب جایگاه زیادی دارد و برندهای لوکس نیز این مورد را خوب می‌دانند. همه برندهای مد برای تبلیغات هزینه زیادی می‌
کنند، اما برندهای لوکس برتر به طور قابل توجهی بیشتر از مارک های معمولی هزینه می‌نمایند.

 

4- پوشش رسانه های اجتماعی در هرم فشن مهم است
برندها هر چند وقت یک بار در پست های رسانه های اجتماعی ظاهر می‌گردند؟ این روزها، برندها برای اینفلوئنسرها و افراد مشهور پول زیادی می‌پردازند تا محصولات خود را در اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتما

عی تبلیغ کنند.

 

 

سطوح مختلف در هرم

حالا کم کم داریم پی می‌بریم که هرم فشن چیست؟ وقتی صحبت از هرم برندها می‌گردد، پنج سطح مختلف وجود دارد که هر برند و موقعیت آن را در هرم متمایز می‌کند. در زیر پنج سطح اصلی وجود دارد که باید از آنها آگاه باشید.

 

 

1–اوت کوتور
این دسته تولیدات منحصر به فرد و ساخته شده ای را ارائه می‌کند که بسیار دقیق است و به جزئیات نیز توجه ویژه ای می‌گردد. آنها به تعداد کمی از مشتریان منتخب خدمات هنری خود را ارائه می‌دهند.
این مورد بالاترین بخش هرم است. برندهایی که معمولا در این بخش یافت می‌شوند عبارتند از Chanel، Hermes، Dior، Prada، Bvlgari، Ralph Lauren و Dolce & Gabbana.

 

2- برند های لوکس
 قطعات لوکس قابل دسترس در هرم فشن معمولاً در اندازه‌های استاندارد  تولید می‌شوند. در حالی که آنها هنوز از کیفیت بالا و برچسب قیمت بالایی برخوردار هستند، برای افراد عمومی نیز قابل دسترس می‌باشند.
برندهایی که معمولاً در این بخش یافت می‌شوند. عبارتند: از Versace، Donna Karan، Burberry، Louis Vuitton، YSL و Fendi.

 

3- لباس هایRTW
در بخش دیگر هرم با الهام از لباس های آماده (Rule The World) حجم تولید گسترده تری را به خود اختصاص داده است. در این بخش با مخاطبان گسترده تر روبرو خواهید شد. همچنین مخاطبان می‌توانند جوان تر باشند.افرادی که جویای توجه هستند استفاده می شود. این نام اختصاری عمدتاً قدیمی است و زیاد در رسانه های اجتماعی ظاهر نمی شود، اما همچنان می بیند که استفاده در چت بازی به عنوان تسلط بر جهان در برخی از بازی ها قابل دسترس تر است.
این قسمت قابلیت خرده فروشی بیشتری دارد و معمولاً برای گسترش مخاطبان هدف استفاده می‌شود.
برندهایی که معمولا در این بخش یافت می‌شوند عبارتند از: Paul Smith، Stella McCartney، Dsquared2 و Ralph Lauren.

 

پیج_اینستاگرام_مداآکادمی

 

4- برندهای مد ممتاز
 در هرم، مد ممتاز اساساً شکاف بین سطح بالا و بازار انبوه را پر می‌کند. آنها افرادی را هدف قرار می‌دهند که آماده اند برای سطح مناسب کیفیت هزینه بیشتری بپردازند. این بخش به عنوان بخش مد پردرآمد نیز شناخته می‌گردد.
برندهایی که معمولا در این بخش یافت می‌شوند عبارتند از: Guess، Hugo Boss، Calvin Klein، Diesel، DKNY و Michael Kors.

 

5- مارک های مد بازار انبوه
 بازار انبوه (فست فشن) بخشی است که درست در پایین هرم قرار دارد. این بخش قصد دارد با ارائه گزینه های مد با قیمت های مقرون به صرفه، تا حد امکان به افراد بیشتری دسترسی پیدا کند.
اغلب اوقات، برندهای بازار انبوه از برندهای لوکس الهام می‌گیرند اما لباس هایی تولید می‌کنند که برای مصرف کننده معمولی مقرون به صرفه تر باشد. در نهایت، مردم را قادر می‌سازد تا بدون پرداخت هزینه‌های بالا در روند مد باقی بمانند. تنها نقطه ضعف این است که محصولات بازار انبوه عموما از بالاترین کیفیت برخوردار نیستند.
آنها همچنین بر اساس اندازه گیری های استاندارد ساخته نشده اند، به این معنی که مصرف کنندگان اندازه دقیقی از لباس را دریافت نمی‌کنند.
برندهایی که معمولاً در این بخش یافت می‌شوند عبارتند از: Zara، H&M، Forever21، GAP، American Eagle، Mango، Bershka و Stradivarius.
برای اینکه در این هرم بسیار رقابتی برندها پیشرفت کنند، باید بر روی خط تولید خاصی از محصولات یا دسته بندی های مشخصی تمرکز نمایند. اغلب، احساسات در مورد برندها در طول زمان تغییر می‌کند.
به عنوان مثال، مایکل کورس زمانی یک برند مد سطح بالا دسته بندی می‌شد که مورد علاقه ثروتمندان بود. در طول سال ها، پس از گسترش فروشگاه های بزرگ، اعتبار خود را به عنوان یک برند لوکس از دست داد. زمانی که Tiffany and Co شروع به فروش جواهرات نقره به جای طلا و الماس کرد نیز همین وضعیت رخ داد.

 

اگر علاقه‌مند به طراحی لباس حرفه‌ای هستید. به شما پیشنهاد می‌کنیم که
این محتوا را نیز مطالعه کنید بر روی لینک کلیک کنید.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

جدیدترین الگوهای آماده

الگوسازی ترم ۲ مقدماتی

799,000 تومان950,000 تومان

الگوی آماده سارافون

329,000 تومان412,000 تومان

الگو شومیز آستین رگلان

469,000 تومان586,000 تومان

الگوی شومیز آستین پفی

489,000 تومان611,000 تومان

الگوی شومیز کلاسیک

485,000 تومان606,000 تومان

الگوی آماده شلوار کلاسیک

559,000 تومان698,000 تومان

الگوی آماده بیس مانتو

335,000 تومان418,000 تومان

الگو مانتو یقه انگلیسی

485,000 تومان606,000 تومان

الگوی آماده شلوار بوت کات

290,000 تومان362,000 تومان

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
  • Attributes
  • Custom attributes
  • Custom fields
Click outside to hide the comparison bar
Compare