وبلاگ

مجله ووگ و تاریخچه آن (قسمت اول)

مجله-ووگ-مدااکادمی
کسب و کار

مجله ووگ و تاریخچه آن (قسمت اول)

 

مجله ووگ و تاریخچه آن

 

ووگ – VOGUE
کلمه ووگ در زبان فرانسوی به معنای “سبک” است. ووگ توسط منتقد کتاب، کارولین وبر در نسخه دسامبر 2006 نیویورک تایمز به عنوان “مؤثرترین مجله مد جهان” توصیف شد. این نشریه ادعا می‌کند که 11 میلیون خواننده در ایالات متحده و 12.5 میلیون در سطح بین المللی دارد.
خوانندگان ووگ زنانی با اعتماد به نفس با تحصیلات بالاتر از حد متوسط هستند که به “دومین ” راضی نیستند. آنها همیشه می‌خواهند اولین کسانی باشند که چیزی را می بینند، می دانند و می خرند، و تصمیم می گیرند که چه چیزی مرسوم است.
ووگ با خوانندگان واقعی 954 هزار خواننده، جایگاه پیشرو در بخش برتر مجلات ماهانه زنانه را دارد. در این مقاله به معرفی کامل مجله ووگ می پردازیم.

 

مجله-ووگ-vogue-مدااکادمی

 

 

تعریف مجله ووگ
ووگ یک مجله مد ماهانه است که بیش از 300 موضوع از جمله مد، هنر، فرهنگ، سبک زندگی و سبک خرید و … را در 120 سال گذشته ترسیم کرده است.
ووگ از زمان تاسیس خود تاکنون بازیگران، نوازندگان، خواننده‌ها، مدل‌ها، ورزشکاران و افراد مشهور دیگری را به نمایش گذاشته است.

 

تاریخچه مختصر مجله ووگ
آرتور بالدوین ترنور ، تاجر آمریکایی، مجله ووگ را به عنوان یک روزنامه هفتگی با 16 صفحه در شهر نیویورک با حمایت مالی کریستوفر رایت در 17 دسامبر 1892 تأسیس کرد.
قصد ترنور ایجاد نشریه‌ای بود که “جنبه تشریفاتی زندگی” را نمایش دهد. این مجله از همان ابتدا طبقه بالای اجتماعی نیویورک را هدف قرار داد. این مجله سبک زندگی افراد ثروتمند را بازگو می‌کرد.
فعالیت‌های اوقات فراغت، اجتماعات، مکان‌هایی که رفت و آمد می‌کردند و لباس هایی که طبقه ثروتمند می‌پوشیدند. مجله در این زمان عمدتاً به مد، ورزش و امور اجتماعی توجه داشت و برای خوانندگان مرد درنظر گرفته شده بود.
در سال 1909 سه سال پس از مرگ ترنور، مجله توسط شرکت Cande Nast خریداری شد و به مجله زنانه تغییر پیدا کرد و در سال 1910 مجله به شعبات خارج از کشور توسعه پیدا کرد.
تعداد نشریات و سود مجله تحت نظر خانم ادنا چیس از سال ۱۹۱۴ تا ۱۹۵۲ که سردبیر مجله بود به طرز چشمگیری افزایش یافت. در جولای 1932، ووگ آمریکایی اولین عکس رنگی خود را روی جلد مجله گذاشت.
این عکس توسط عکاس ادوارد ژان استیچن گرفته شده است و یک زن شناگر را به تصویر می‌کشد که یک توپ ساحلی را در هوا نگه داشته است.

 

مجله-ووگ-جلد-مدااکادمی

 

نست مسئول معرفی چاپ رنگی مجله ووگ بود او با تبدیل ووگ به یک “کسب و کار موفق” و مجله زنانه که ما امروز می شناسیم. تا زمان مرگش در سال 1942 به طور قابل توجهی حجم فروش را افزایش داد.

 

سال های قدرتمند مجله ووگ

در دهه 1950، دهه‌ای که به عنوان “سال‌های قدرتمند” مجله شناخته می‌شود. جسیکا دیوز سردبیر شد. او ووگ را با این اعتقاد که باید “وسیله ای برای تربیت ذائقه عمومی” باشد ویرایش کرد در حالی که پوشش مد در اولویت بود.
در سال 1962 دایانا وریلند به مجله پیوستند. این زوج رویکردهای کاملاً متضادی برای ویرایش ووگ داشتند. دیان اعلام کرد: من به مد احترام می‌گذارم، هیجان‌انگیز است و این یک تجارت بسیار جدی است.
از سوی دیگر، وریلند معتقد بود: این فقط سرگرمی است و برعکس مجله را به دوره جوانی و سرزندگی سوق داد. وریلند به عنوان سردبیر، با تمرکز بیشتر بر مد معاصر و ویژگی‌های سرمقاله‌ای که آشکارا در مورد مسائل جنسی بحث می‌کرد و برای جوانان انقلاب جنسی جذابیت ایجاد کرد.
برای این منظور، ووگ پوشش خود را گسترش داد تا بوتیک‌های دهکده شرقی و ویژگی‌های شخصیت‌های سوپراستار همچون اندی وارهول را در بر بگیرد. همچنین به ساختن نام‌های معروف از مدل‌ها ادامه داد. رویه‌ای که با سوزی پارکر، توئیگی، ژان شریمپتون، لورن هاتون، وروسکا، ماریسا برنسون، پنه‌لوپه تری و دیگران ادامه یافت.

 

پیج_اینستاگرام_مداآکادمی

 

نشریه ماهانه

در سال 1973، ووگ تحت سردبیری گریس میرابلا به یک نشریه ماهانه تبدیل شد. مجله دستخوش تغییرات گسترده در تحریریه و سبک شد تا به تغییرات در سبک زندگی مخاطبان خود پاسخ دهد.
میرابلا بیان می‌کند که او برای تغییر ووگ انتخاب شد. او مجله را با افزودن متنی با مصاحبه پوشش هنری، و به بخش‌های جدی سلامت تغییر داد.

 

آنا وینتور

در ژوئیه 1988، پس از اینکه ووگ شروع به از دست دادن موقعیت خود به میرابلا سه ساله کرد، آنا وینتور به عنوان سردبیر انتخاب شد.

 

مجله-ووگ-آنا-وینتور-مدااکادمی

 

وینتور که به دلیل علامت تجاری مدل موی باب و عینک آفتابی‌اش شناخته می‌شود، به دنبال احیای نام تجاری جوان‌تر و قابل دسترس‌تر بود. او تمرکز را به سمت مفاهیم جدید و قابل دسترس «مد» برای مخاطبان گسترده‌تر معطوف کرد.
جلد مجله افتتاحیه تحت سردبیری وینتور، عکسی سه ربعی از مایکلا برکو، یک مدل اسرائیلی با ژاکت کریستین لاکروا با جواهرات و یک شلوار جین بود که از تمایل پیشینیانش برای به تصویر کشیدن یک عکس صورت زن به تنهایی استفاده کرد.
وینتور در طول سلطنت خود در ووگ به اهداف خود برای احیای مجله و نظارت بر تولید برخی از بزرگترین نسخه‌های آن دست یافت.

 

مجله-ووگ-سردبیر-مدااکادمی

 

در 5 مارس 2010، سردبیران بین المللی ووگ در پاریس ملاقات کردند تا در مورد دومین شب مد
گفتگو کنند. در این نشست 16 سردبیر بین المللی ووگ حضور داشتند:
آنا وینتور (ووگ آمریکایی)، امانوئل آلت (ووگ فرانسه)، فرانکا سوزانی (ووگ ایتالیا)، الکساندرا شولمن (ووگ بریتانیا)، کرستی کلمنتز (ووگ استرالیا)، آلیونا دولتسکایا (وگ روسیه)، آنجلیکا چونگ (وگ چینی)، کریستین آرپ (ووگ آلمان)، پریا تانا (ووگ هند)، روزالی هوانگ (ووگ تایوانی)، پائولا ماتئوس (ووگ پرتغالی)، سدا دومانیچ (ووگ ترکی)، یولاندا ساکرستان (ووگ اسپانیایی)، اوا هیوز (ووگ مکزیکی و آمریکای لاتین)، میتسوکو واتانابه (ووگ ژاپنی) و دانیلا فالکائو (ووگ برزیل).

 

وینتور تا به امروز سردبیر مجله آمریکایی ووگ است. این مجله تا شماره اکتبر 2022، ده مرد بر روی جلد نسخه آمریکایی برجسته کرد از جمله: زین مالک، با جیجی حدید در آگوست 2017، جاستین بیبر با هیلی بالدوین در مارس 2019، هری استایلز در دسامبر 2020 و …

 

مجله-ووگ-مدااکادمی

 

اگر علاقه‌مند به طراحی لباس حرفه‌ای هستید.
به شما پیشنهاد می‌کنیم که این محتوا را نیز مطالعه کنید.
بر روی لینک کلیک کنید.

 

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Select the fields to be shown. Others will be hidden. Drag and drop to rearrange the order.
  • Image
  • SKU
  • Rating
  • Price
  • Stock
  • Availability
  • Add to cart
  • Description
  • Content
  • Weight
  • Dimensions
  • Additional information
Click outside to hide the comparison bar
Compare